Så blir mobilen ditt bästa marknadsföringsverktyg

Mobilen kan användas till mycket, även marknadsföring. Som företagare kan du nå både gamla och nya kunder via mobilen på en mängd olika sätt. Ett av dem kommer de rent av att betala dig för.

Skapa en app

Oavsett vilket slags företag du har kan du alltid utveckla en app. Alla fyller sina mobiler med appar. Varför inte låta din företagsikon vara en av dem? Du kan använda appen för att antingen sälja dina produkter eller tjänster. Eller så ger du bort en app. Om du äger ett fitnesscenter kan du ha en app där dina kunder kan boka sina tider. Då kommer klubbmedlemmarna att flera gånger i veckan gå in på appen, boka sin träningstid – och bli påminda om gymmet. Du kan också utveckla en app som hjälper dem att ha koll på steg, kalorier och hur mycket sallad som de äter. En enklare app kan du ge bort, och en avancerad app säljer du. Då tjänar du både pengar och får en slags marknadsföring på en och samma gång. Absolut enklast är det för dig om du anlitar PiJa som din apputvecklare i Stockholm, så har du snart den app som just ditt företag behöver. Du behöver alltså inte utveckla appen själv, utan anlitar experter som förstår sig på både teknik, användarvänlighet och design.

Sms och mejl

Om du har bra erbjudanden som du tror att dina kunder verkligen kan vara intresserade av, kan du skicka ut reklam via sms. God marknadsföring är inte massutskick, utan det rätta meddelandet till rätt person i rätt tid. Massutskick gör bara att kunderna tackar nej till tjänsten. Det gäller till viss del också nyhetsbrev, men särskilt sms. Du kan enkelt nå dina kunder direkt i deras mobil med genomtänkta sms och mejl. Skicka mejlet om löpteknik till dina kunder som ska springa maraton, inte de som bara vill ha joggingskor att promenera i.

mts_magxp